Een rood licht in de automaat wijst er op dat de automaat in storing staat. Wanneer de Junea in storing staat, is het niet mogelijk om producten te bestellen uit de automaat. Een storing kan verschillende oorzaken hebben en deze worden in dit artikel behandeld. Onderstaande artikelen geven je instructies over hoe je zelf storingen kan verhelpen.
1. Hoe open en sluit ik de deur van mijn Junea?
2. Hoe controleer ik of de lades van mijn Junea Snacks goed gesloten zijn?
Stap 1: Achterhaal wat de oorzaak van de storing is
- Scan de QR-code van de automaat met de camera van je smartphone of open de Junea webapplicatie op je telefoon.
- Start vervolgens een bijvulactie via onderstaande wijze:
- Er zijn vervolgens verschillende mogelijke oorzaken, waarvoor per storing onderstaand de instructie wordt beschreven:
Optie 1: Machine offline
- In dit geval heeft de automaat geen verbinding. Je kunt dit verhelpen door de automaat opnieuw op te starten. Dit doe je met de schakelaar aan de achterkant van de automaat - zie onderstaande foto.
- Na het opnieuw opstarten van de automaat zal de verbinding zich binnen 5 minuten herstellen. Vervolgens kleurt de automaat weer wit licht en kan deze weer in gebruik worden genomen.
Optie 2: Deur en/of lades niet goed gesloten
- Lukt het wel om de deur te openen via het reguliere bijvulproces? Dan is er een internetverbinding, maar wordt de storing veroorzaakt doordat een lade en/of deur niet goed gesloten is. Controleer beide onderdelen als volgt:
-
Controle lades:
- Wanneer één of meerdere lades niet goed gesloten zijn, kan de automaat niet worden gebruikt. Controleer of de lades goed dicht zijn door deze één voor één naar je toe te trekken en duw deze vervolgens weer goed dicht.
- Je hoort en voelt een 'klik' wanneer de lade correct gesloten is. Zie onderstaand de volledige instructie:
- Hoe controleer ik of de lades van mijn Junea Snacks goed zijn gesloten?
-
Controle deur:
- Controleer met beide handen of de deur goed gesloten is. Druk hiervoor op de rechterbovenhoek en rechteronderhoek van de voorkant van de automaat.
- Als de deur goed gesloten is, zal de automaat weer op wit licht springen, wat aangeeft dat de machine klaar is voor gebruik.
Note: Staat de automaat na bovenstaande acties nog steeds in storing? Dien dan een supportvraag in en een supportmedewerker van Junea zal je verder helpen om de storing te verhelpen.